8. apríla 2014

Čo od kozmetiky očakávam?

AHOJTE KOČKY!

Netradične to bude dnes trochu oddychovejší článok bez kritiky a líčenia. Chcela by som sa s Vami postupne podeliť o dôležitých parametroch alebo lepšie povedané... o vlastnostiach kozmetiky, ktoré preferujem a vyhľadávam. Samozrejme každá máme iné preferencie, inú pleť a taktiež iné čísla na bankových kontách.
Ja mám pleť skorej suchšiu, ale  keď dobre hydratujem, tak sa cez leto mení na normálnu :-) Suché miesta ma sprevádzajú celý život a som s nimi zmierená. V tomto prípade nepomáha ani hydratácia. Akné nemám, len sem-tam mi vyrašia nejaké vyrážky. Väčšinou na konci zimy, keď už pleť nutne potrebuje slnko alebo keď sa mi pobláznia hormóny.
Nie je veľa produktov, na ktorých bazírujem. Za dôležité považujem hlavne make-up :-) Od toho sa odvíja aj moja ochota minúť peniaze. Tá sama o sebe nie je moc veľká. Stále si stojím za tým, že aj to lacnejšie môže byť fajn. Samozrejme, nikoho ani neodsuzujem za to, keď si kúpi niečo, na čo ja osobne nemám. Je to každého osobná vec ako hospodári s peniazmi.

Bázy & Primery
Úplne je to jedno či je to báza pod make-up, oči alebo pery... Mali by mať niekoľko spoločných vlastností. V prvom rade musí uľahčovať aplikáciu - zjednotiť nerovnosti, vyplniť póry a následné rovnomerné nanášanie make-upu a bez vytváránia máp! Určite by mali predlžovať výdrž. Ja bázy pod make-up používam len výnimočne - väčšinou keď idem s kamarátmi von, čo je momentálne výnimočné :D. Báza pod očné tiene je už každodenným štandarom. Čo sa týka báz pod očné tiene, tie okrem uľahčenia aplikácie a predĺženia výdrže, by mohli aj zlepšiť pigmentáciu tieňov.

(web)

Make-up (Foundation)
Najradšej mám tekuté a hydratačné make-upy. Musia mať ľahké a prirodzené krytie. Neznášam omietky a ten pocit, že pleť nedýcha. Je iné, keď potrebujete zakryť problematické miesta, ale pre väčšinu dievčat ozaj stačí to ľahké až stredné krytie. Hydratačné preto, lebo si to môj typ pleti žiada. Občas sa mi stane, že to preženiem s krémom aj s make-upom a potom sa cítim mastná.
Odtieň mi sedí... hurá konečne som prišla na to aký... do rúžova. Ospravedlňujem sa mojej sestre, lebo som jej nerozhodne hovorila, čo mi sedí. Doma mi leží jeden make-up s pomerne silným žltým podtónom a fuj... teda na mne to vyzerá dosť zle. Raz to skúsim porovnať a pofotiť :-)
O odtieňoch, aké sú v našich obchodoch... o tom sa ani nebudeme baviť, lebo to každá poznáme. Aj ja mám problém si nájsť dostatočne svetlý make-up.

(web)
Púder
Určite svetlý. Jemnučko namletý, aby neprášil. Keďže nemám mastnú pleť, tak nie som príliš náročná a vlastne nie som ani dobrý objekt na testovanie púdrov. Iba ak na hydratačné púdre. Ale aj tak mám rada dokonalo matnú pleť, takže vždy po make-upe použijem púder. Naviac dúfam, že mi predĺži aj trvácnosť líčenia a že mi neurobí moje suché miesta ešte suchšie.

Očné tiene
Musia byť dobre pigmentované. Veľa tieňov u nás je podľa mňa nekvalitných. Sú hrubé, prášia, málo pigmentované a odtiene sú príšerne nezaujímavé a tuctové. Je pravda, že ja toho veľa nenaexperimentujem, ale rada sa aj pozerám :-) A je to aj veselšie používať neobyčajné farbičky.  V tomto prípade sa oplatí investovať. Páči sa mi výber Sleek a Urban Decay. Kvalitu neviem posúdiť, lebo ani jedno nevlastním. Výdrž som nespomenula, lebo ako klinec používam bázu, ktorej dôverujem. A vlastne sa mi ani s tými najlacnejšími tieňmi nestalo, že by mi s bázou zliezli do záhybu.
Poslednou dobou uvažujem, že si zaobstarám UD Naked 2 alebo Vice 2... uvidííííme.
(web)
Maskara
Najradšej mám klasiku - čiernu. Od riasenky očákavam hlavne predĺženie, jemné zahustenie a prirodzenosť. Neznášam efekt mušie nôžky. Ale to nie je podľa mňa vina maskary, ale tou, čo ju drží. (Dúfam, že som to napísala správne :D)
Taktiež musí držať ako pribitá až do odlíčenia. U maskár preferujem silikónové kartáčiky so stredne dlhými štetinkami. Kartáčik by mal byť poddajný, no nie veľký. Ideálne jemne ohnutý do písmena U.

Ceruzky, linky akéhokoľvek druhu
Toto je asi klasika. Podľa každá z nás požaduje od tohto typu výrobku: pigmentáciu, výdrž, mäkkosť. Prípadne ešte vodeodolnosť. Ešte som si spomenula, že by tuha ceruzky mala byť vsadená do umelého dreva, lebo lacné ceruzky sa trieštia a je to ohromne nepríjemné, keď Vás kúsok drievka pichá do oka. Brrr.

Lícenky, bronzery
Predovšetkým výdrž. Slabšia pigmentácia mi v tomto prípade nevadí. Ja mám rada jemné líčka a takto aspoň nemusím byť opatrná pri naberaní. Čo mi však vadí, je zlý výber odtieňov v našich drogériách. Všetky sú na jedno brdo. Bronzer by mal mať neutrálnu farbu - ani do oranžova, ani ružova. Pigmentáciu by mal mať strednú. Priveľká nerobí dobrotu.

Rúže, lesky, farebné balzámy
Keď všetko vypíšem, čo by som od nich rada, bude to znieť nereálne. A vlastne aj je. Väčšinou je hydratácia na úkor výdrže. Rúž, ktorý má maslovitú konzistenciu nikdy nebude držať celý deň. Aj to "celý deň" som prehnala, lebo žiadny rúž toľko nevydrží. Takže som to vlastne už načala - hydratácia, výdrž, pigmentácia, vôňa (chuť). Vôňu som ešte nespomínala, lebo u rúžov je pre mňa najdôležitejšia. U leskov mám paradoxne radšej vyššiu lepivosť, lebo takto mám zaručenú aj výdrž.

(web)

Dúfam, že som na nič nezabudla :-) Ešte k tej kozmetike... Dnes je dosť dôležitý marketing a vlastne pre akú cieľovú skupinu je kozmetika určená. Mám rada pevné jednoduché obaly s čistými líniami. Nepohrdnem ani niečím iným, ale musí to byť vyšpekulované. Väčšinou však platí, že drahšia kozmetika má kvalitnejšie materiály, elegantnejší dizajn a vlastne celkovo. Za to lacnejšie kúsky, najmä určené pre mladé dievčatá, mávajú obaly odfláknutejšie. 
Fíha, čakal som, že to bude kratšie, tak som Vás snáď neunudila. Budem veľmi rada ak sa podelíte aj Vy v komentároch, čo máte/nemáte rady na kozmetike a všeobecne na slovenskom kozmetickom trhu.

Krásny dník!


7 komentárov:

  1. Skvělý článek, se vším souhlasím :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. hoci ma najprv zaujal obrazok, clanok bol super(o; urcite suhlasim so spiralou, s licenkami ci s ruzmi(o;

    gomistories

    OdpovedaťOdstrániť
  3. okrem tých ne-bledých odtieňov make-upov je problémom aj ich oxidácia:/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Máš pekný blog.Budem rada ak sa zapojíš do súťaže, ktorá prebieha na mojom blogu.

    http://petushbeautybook.blogspot.sk/2014/07/sutazime-rychla-mini-giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Veru prísť na to aký odtieň make-upu nám najlepšie sedí je hotová veda, hlavne pri ružovom podtóne, pretože mne pripadá, že prevažná väčšina drogériových make-upov má žlté podtóny. Inak tagla som ťa na Liebster Award TAG.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Super článek, naprosto s tebou souhlasím.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. super článok, určite súhlasím s tienmi! tou hrubosťou si asi myslela, že sú dosť do zlisované a nedajú sa nabrať na štetec ani prst? ak hej tak to neznášam aj ja! :))

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý milý komentár, robia mi veľkú radosť :-)