27. septembra 2013

Čo ak moje vlasy...?

Podobný článok som písala už dávno, ale opakovanie je matka múdrosti. Ja sama som majiteľkou veľmi dlhých vlasov a rada sa s Vami podelím o rituály, ktoré praktizujem. Celý článok bude v podobe otázok a odpovedí. Rady berte ako rady, nie ako návod :-) Stále platí: "Čo pomôže mne, nemusí Vám." Na druhú stranu... za skúšku nič nedáte.

... sú u korienkov mastné a u končekov suché?
Ja som to poriešila jednoducho. Používam šampón výhradne bez silikónov s čo najkratším zložením - napr. Dixi žihľavový. Naň nedám dopustiť. Tento šampón odporúčam kade chodím, ale sťažujú sa mi, že dievčence majú po ňom suché vlasy. Áno, on dĺžky môže vysušovať. Preto potom používam bezsilikónový kondicionér, ktorý aplikujem len do dĺžok (klasické Balea) a silikónovú bombu dávam až po umytí. Samozrejme tiež len do dĺžok. A to napr. rôzne olejčeky a hodváby. Vlasy sa potom lepšie rozčesávajú a nie sú suché. Pokiaľ nechcete používať ani silikónový olejček. Do dĺžok votrite Váš obľúbený za studena lisovaný olej. Vynikajúci je jojobový, argánový, mandľový alebo kokosový.



...nejdú rozčesať?
To som v podstate načala v predchádzajúcej stati. Okrem balzámov, kondicionérov, masiek a bezoplachovej starostlivosti napomôže aj správny výber hrebeňa alebo kefy. Ja som používala buď kefu z dreva a posledný rok používam Tangle Teezer. TT môžem len odporučiť, lebo je vo veľkej miere šetrný k vlasom a rozčeše ich bez bolesti. Básnička! Taktiež som počula pozitívne reakcie na kefy z diviaka, no nemám odskúšané. Keď mi doslúži TT, tak nad ním pouvažujem :-) Lacné plastové hrebene vlasy často lámu. Čo sa týka techniky, vlasy rozčesávam od spodu smerom hore. keby to robím opačne, tak uzlíky ešte viac posuniem a zauzlím.

(web)


... sa strašne lámu?
Toto je asi najväčší problém, ktorý trápi každú z nás. Zničené a polámané končeky budia dojem, že vlasy prestali rásť. V prvom rade končeky treba odstrihnúť a povedať si, že budem k vlasom šetrnejšia. Na reklamy ako prípravky zacelia končeky, úplne zabudnite. Je to len blud a marketing. Čo však radím: zahoďte kulmy, žehličky, fény. Dobre, nemusíte ich zahadzovať, ale prestaňte ich používať alebo obmedzte na úplné minimum. Keby som chcela mať hyper rovné vlasy, tak si radšej našetrím na brazílsky keratín a mám aspoň na 3 mesiace vystarané. A keď už nemôžete tepelnej úprave odolať, použite aspoň prípravky na ochranu vláskov :-)
Chemické prípravky tiež vlasom neprospievajú. Časté farbenie, odfarbovanie vlasy vysušuje. Najšetrnejšie farbenie je s použitím bezamoniakových farieb, prírodných farieb alebo henny. Ja používam bezamoniakové, ale keďže nechcem vyhadzovať peniaze za 4 krabičky, tak asi farbenie vypustím.
Mechanické poškodenie zase vzniká nešetrným česaním, nesprávnymi vlasovými doplnkami a technikami účesu. Gumičky, ktoré nie sú potiahnuté ľahko vlasy zauzľujú. Je to bolestivé a nepríjemné. Našťastie takéto gumičky sa už veľmi nepoužívajú. Taktiež nonstop vyčesané vlasy. Pokiaľ máte husté a ťažké vlasy, nerobte to pričasto. Keď mám 2 dni vyčesané vlasy, tak ma bolí hlava a kopec vlasov mi vypadne. Okrem tohto možno spomenúť aj drhnutie mokrých vlasov uterákom, rozčesávanie mokrých vlasov, spanie s rozpustenými vlasmi.... no kopec maličkostí. Sú také kočky, ktoré dokonca majú hodvábne návleky na vankúšoch, aby vlasy sa toľko netreli. Ono už toto, čo ja píšem mi pripradá fakt extrém, ale ten vankúš :D



... padajú?
V prvom rade je dôležité zistiť prečo. Padanie vlasov môže spôsobiť hormonálna nerovnováha, stres, choroba, zlá životospráva... Dá sa samozrejme eliminovať rôznymi prípravkami, ale najprv treba riešiť príčinu. Veľmi dobré prípravky sú Biohar, Bioaquanol H, Bioaquanol U, Biosil. Všetko sú vodičky, ktoré sa 1x denne masírujú do pokožky, iba Biosil je výživový doplnok. Všetko mnou menované roztoky sa dajú zakúpiť v lekárni a sú cenovo prijateľné. Potom aj žihľavový vývar na vlasy, ale aj ako čajík na pitie je vynikajúci. Potom sú na trhu rôzne iné značky šampónov, roztokov a tabletiek. Pi vážnejších problém treba navštíviť lekára a poradiť sa s ním.

(web)

Takto by som to zhrnula v skratke, s čím mám skúsenosti a čo by som Vám posunula. Samozrejme, záleží na Vás, čo si z tohto článku zoberiete. Nie je to univerzálny návod. Ja napr. mám to šťastie, že mi mamička dala do vienka kvalitné vlasy. I tak sa k ním chovám čo najšetrnejšie. I keď nie vždy všetko dodržiavam. Tak ako so všetkým.

Včerajšia fotka :-) tú zaprášené gitaru si netreba všímať :D

Máte problémy s vlasmi? Aké rituály dodržiavate a čo by ste aj Vy poradili? 



1 komentár:

  1. ja som v tomto smere taká trošku neporiadna, neviem sa tej mojej blond vzdať, a tak farbím každé štyri týždne, amoniakom a peroxidom... a vlasy sa mi lámu, padajú, končeky sa štiepia a strašne pomaly rastú ... Dixi som si obľúbila aj ja, a po kombinácii s olejom mi vlasy vydržali bez umytia aj 3 dni, čo je u mňa fakt rekord.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý milý komentár, robia mi veľkú radosť :-)