26. augusta 2013

Ako bolo v Brémach?

Ahojte kočky, tak som doma :-)

Vďaka mojej práci sa mi naskytla možnosť ísť na služobnú cestu do Brém. Prečo by som nešla, keďže som už poriadne dlho nikde nebola. Poriadne znamená 12 rokov. Tak som ponuku prijala s nadšením poznať kus sveta a nazbierať skúsenosti.
Cesty som sa bála najviac, lebo trvala 13 hodín a ja takú dobu proste neobsedím a mám mega averziu voči záchodom vo vlakoch... fuj. Našťastie som po ceste nevysedela vajce, a vydržala som 12 hodín neísť na záchod :D... silná to psychika. Celú cestu som aj tak vykecávala s kolegyňou alebo spala. Na hotel sme prišli až pred jedenástou, takže som sa rýchlo vybalila, skontrolovala maily a odpadla som do postele.




Každé ráno sme chodili do práce tou istou cestou a prakticky celý deň sme makali. Na obhliadky mesta sme chodili len večer. No i tak to stačilo, aby som si spravila vlastnú predstavu o živote v Brémach v porovnaní so Slovenskom. A je to úplne jedno aké mesto teraz mám na mysli.




Všade je čisto. Mesto žije v súlade s prírodou. Pod oknami hotelu mi bežkali zajace a okolo jazierok boli kačky, rôzne druhy vodného vtáctva ako napríklad volavky. V meste volavky?!... Nenájdete miesto, kde by nebola zeleň - aj v centre. Zeleň má výhodu v tom, že mestá netrpia veľkou prašnosťou, hlukom a suchom. Takže to vymysleli na jednotku. Dokonca aj ľudia sú omnoho milší, prívetivejší a nikam sa neponáhľajú. Celkovo ten čas tam plynul inak.



Páčili sa mi široké a dlhé električky, ktoré vyzerali úplne ako nové. Je vidno ako ľudia majú úctu k veciam, ktoré používajú všetci. Na to aké veľké sú Brémy, jazdí tam menej áut ako v Bratislave. Dôvodom je, že ľudia častejšie využívajú bicykle ako autá. Samozrejme, aj celé mesto je na to prispôsobené a vedľa chodníkov pre chodcov je cyklochodník. V Bratislave je jazda na bicykli častokrát boj o život :D 
Aby som stále nechválila... nepáči sa mi ten rozmáhajúci sa multikulturalizmus (nie som xenofób ani nič podobné, len u nás to proste nie je) a napriek tomu, akí sú Nemci kľudní, v noci sa menia na zvieratá.




Pracovala som v jednom výskumnom ústave MARUM, ktorý patril pod Brémsku univerzitu. Celý komplex univerzity (úrady, fakulty, internáty) je situovaný v jednej štvrti, takže sú pokope. Budovy sú nadčasovo moderné, čisté, o záhradách nehovoriac. Ulice v univerzitnom "mestečku" sú pomenované podľa významných vedcov ako napr. Celssius, James Watt... Moje ponaučenie z práce: "Ja debil robím so šutrami a vzala som si samé bledé oblečenie."







Centrum mesta tvorili prevažne historické budovy, kostolíky, obchody. Ale nikdy sme nenašli obyčajné potraviny, to mi je stále záhadou. A tiež veľa kozmetiky. Keďže som nebola sama, nechcela som vláčiť kolegyňu po obchodoch, tak som si ich dopredu vyhliadla a rýchlo som nakúpila pár "zbytočností" :-) Keby mi to nebolo také blbé, tak asi miniem aj viac :D
Čo tam majú a my nie? Okrem DM majú Rossmana, Douglas, Lush, Body Shop... a ďalšie parfumérie, ktoré neboli zahrnuté do reťazcov. Keďže som nemala moc čas skúmať značky, všimla som si len, že v Douglas-e je Mac a v takom obrovskom obchode, kde bola čisto len kozmetika a parfuméria, tak tam bolo tuším všetko, čo Vás len napadne z high end kozmetiky.
A toto som si priniesla.. ups teda tú toaletnú vodu som dostala k meninám a našla som si ju včera, ako som prišla domov.



Moje slová po príchode domov: "Idem tam študovať PhD.!" :D



13 komentárov:

  1. Fotky sú krásne a ten popis k tomu, vôbec sa nečudujem tej tvojej prvej vete po príchode domov!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ty študuješ vedecký smer,či?zaujalo ma to,aj to phd.,lebo od buduceho týždna naň nastupujem aj ja,ale len na Slovensku :) študuješ geologiu alebo čo konkretne? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ahoj, hej študujem geochémiu na Slovensku... len sa mi tam tak zapáčilo, že to bolo prvé, čo som tresla, keď som prišla domov :D... ale nič nie je nemožné :-) a phd by som rada študovala v zahraničí..

      Odstrániť
    2. Tento komentár bol odstránený autorom.

      Odstrániť
    3. jasné,kvalitou sú zahraničné školy na vyššej úrovni,ja zas dúfam,že sa mi podarí aspoň vycestovať niekde na stáž :) ja študujem tiež vedecký smer,len troška iného zamerania ("živá" príroda :D).tak nech sa ti darí

      Odstrániť
  3. to je krása, super fotky

    http://onceuponatimeside.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. veľmi sa mi páčia tie fotky :) určite ti tam bolo skvele :)
    http://julietandnicol.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :-) napriek tomu, že som am išla pracovať nie rekreovať, aj tak to bolo úžasné.. :-)

      Odstrániť
  5. tak som cez obrázky navštívila Brémy, ďakujem :-D zahodiť takúto príležitosť by bola blbosť. moje služobky, keď som brigádovala, boli po Slovensku :-D super, že si si to tam užila aj napriek práci :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-D hej hej... rada by som sa tam vrátila, ale ako turista :-) strašne ma lákajú všetky pamiatky :-) fakt nádhera :-)

      Odstrániť

Ďakujem za každý milý komentár, robia mi veľkú radosť :-)