21. júla 2013

Aj ornitologické okienko

Poznáte to... prídete po celom týždni domov, chcete sa venovať nejakým záľubám, ale hneď ako v stanete na Vás vybafnú iné povinnosti. Nie, že by som nerada pomáhala, ale napríklad na fotenie je najlepší čas ráno, kedy sa mi slnko opiera do okna. Ja mám takú smolu, že pokiaľ mám niečo vymyslené a nezačnem s tým ráno, poobede už nič nespravím. Lenora asi...

Tým som nechcela povedať, že nemám nič pripravené :D, ale tak každý nech si to vyloží po svojom... aj ja mám svoj voľný čas :-) Počas neho často chodím do prírody a fotím vtáky. Vždy ma ornitológia fascinovala a keď niečo o tom už aj viete, už Vám to štebotanie vtákov nepríde len ako "zvuky patriace jednoducho do tohto obdobia". Na fotenie týchto živých stvorení treba dobré miesto, veľa času a trpezlivosti. Samozrejme aj foťák s teleobjektívom :D (požičaný od krstného napríklad). Pozorovanie vtáctva alebo všeobecne zvierat je podľa mňa super relax a zbieranie nových vedomostí. Som asi suchar, ale dokážem sa zabávať aj takto.

A keby to niekoho aj náhodou zaujímalo, tak pod každým druhom budem napísaný rodový aj druhový názov - slovensky a latinsky :-)

Vrabec domový - Passer domesticus

Žltochvost domový - Phoenicurus ochruros

Čajka smejivá - Larus ridibundus

Čegrava veľkozobá - Sterna caspia


Detto


Sliepočka zelenonohá - Gallinula chloropus (má vážne zelené a dlhé nohy :D)

Trsteniarik škriekavý - Acrocephalus arundinaceus

Potápka chocholatá - Podiceps cristatus

Jeden nádherný kus: volavka popolavá - Ardea cinerea

Cíbik chocholatý - Vanellus vanellus

Najdlhší slovenský had - užovka stromová - Elaphe longissima, dorastá až do 2 metrov, aj som sa s ňou trošku pomaznala :-)

Trasochvost biely - Motacilla alba

Väčšina druhov je bežných po celom území SR. Určite zopár z nich poznáte aspoň z videnia :-) Až na sliepočku, užovku.. volavka sa vyskytuje v nížinách pri väčších riekach. Ak by ste mali nejaké podobné fotky, budem šťastná ak sa podelíte či už prostredníctvom blogu, mailu alebo FB. Veľmi rada sa pozriem :-) Alebo ak by ste mali problém nejaké vtáčiky rozpoznať, tak rada pomôžem. Ale dnes už to taký problém nie je, vďaka internetu.

Plánujem ísť Žitný ostrov, okolie Gabčíkova a Dunaja. Tam by mali byť hlavne vodné vtáky ako napr. kormorány.

Užívajte si ešte zbytok nedele!
Čo Vy a príroda?


4 komentáre:

  1. Ako menšia som vždy chcela byť ornitologička, čudovala som sa koľko ľudí nevie čo to znamená O.o :D A fotky sú nádherné ♥ :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :-) a venuješ sa tomu cez voľný čas? či už nie je toľko času?

      Odstrániť
  2. ďakujem za vtáčí príspevok ;-) (no dobre, trochu aj hadí :o) )

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hehe nie je začo... inak všetky fotky mám aj na súkromnom FB :-)

      Odstrániť

Ďakujem za každý milý komentár, robia mi veľkú radosť :-)