19. júna 2013

Vynikajúci cheesecake

Dlho som nepridala žiadny recept a tento je priam vhodný na letné počasie. Je mierne sýty, ale veľmi jednoduchý na prípravu. Dnes som tento dezert robila prvýkrát a výsledok bol nad moje očakávania :-)

Na osviežujúci tvarohový dezert budete potrebovať:
Tortovú formu
2 balíčky (250-300g) sušienok (najlepšie maslové alebo karamelové)
Maslo

2 balíčky (500g) jemného mäkkého tvarohu
1 tégik kyslej smotany
3 PL citrónovej šťavy
Práškový cukor
Vanilkový cukor/vanilkový lusk/esenciu
2 vajcia

1. Sušienky najprv rozomelieme na jemnú drť, maslo si rozpustíme a pridáme do sušienok. Sušienky maslo vpijú a drť by mala držať pokope. Presné množstvo masla som nenapísala, lebo záleží od množstva sušienok. Ja som použila takmer polovicu (125g) masla. 
Tortovú formu jemne vymastíme maslom a sušienkovú hmotu dobre utlačíme na spodok formy a  tiež na jej steny. Hmota pekne drží aj na stenách. Napokon celú formu aj s pripraveným korpusom dáme vychladiť do chladničky.

2. Medzitým rúru predhrejeme na 180 stupňov a pripravíme si najdôležitejšiu časť dezertu. Do väčšej misky dáme tvaroh, celý vanilkový cukor (alebo lusk/esenciu), kyslú smotanu, citrónovú šťavu, cukor podľa chuti (ja osobne mám radšej menej sladké dezerty) a vyšľaháme do jemného krému. Vajíčka pridávame po jednom a tiež veľmi starostlivo vyšľaháme. Zmes sa môže zdať riedka, ale v rúre pekne stuhne :-) Nakoniec ju vylejeme na pripravený a vychladený korpus, a vložíme do rúry. Pečieme zhruba 50-60 minút. Ak by sa začal zákusok moc dvíhať treba dreveným špajdlíkom vrch prepichnúť.

3. Po upečení necháme dezert dobre vychladiť a tak vychladený ho aj podávame.

Dobrá rada na záver:
K takémuto zákusku sa veľmi hodí kyslé ovocie. Zo srdca odporúčam zmes ovocia (čučoriedky, černice, maliny, jahody, ríbezle - dá sa kúpiť ako mrazená lesná zmes) na chvíľku hodiť do hrnca, pridať cukor zase podľa chuti a nechať zovrieť. S cheesecake-om je to jedna neskutočná famózna vec!



Dobrú chuť!

2 komentáre:

  1. Odpovede
    1. skús je to fakt mňamka :-) ja som pri tom dlhom pečení bola strašne nedočkavá :D a pri tom dlhom chladnutí v týchto horúčavách ani nehovorím :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý milý komentár, robia mi veľkú radosť :-)