30. júna 2013

Starostlivosť o vlasy - aktualizácia + recenzia

Normálne som sama na seba naštvaná ako to tu zanedbávam. Teraz už pracujem a nenašla som si ten správny režim pre seba, aby som mohla všetko pekne skĺbiť, tak to asi ešte trocha potrvá. No každopádne dnes to bude niečo o vláskoch.

Typ mojich vlasov a pokožky: dlhé, husté a rovné klince, pomerne zdravé, sem-tam nejaké rozštiepené konce, pokožka je citlivejšia na niektoré prípravky, čo sa týka mastenia - normálne, vlasy farbím 1x do roka na jeseň.

Moje vlasy si žiadajú opatrnú a jemnú starostlivosť. Úplne odmietajú silikónové šampóny a najlepšie aj kondicionéry. Masku teraz nepoužívam žiadnu. Aby sa vlasy dobre rozčesávali. treba im dodať troška toho "šmyku", ale LEN do dĺžok. Potom smelo do rozčesávacej trýzne. Preháňam... je to v pohode, ale veľa ľudí sa ma pýta ako dlho mi trvá "obriadiť" vlasy. Schnú v pohode cez leto asi pol dňa a cez zimu to radšej ani nesledujem - proste dlho. Skrátka, pokiaľ tento rituál poruším (objavia sa mi lupiny), pred škrabaním ma zachráni len Selsun Blue.

Tak prejdime jednotlivo podľa rituálov. 
Upozornenie: Produkty sú viac než obyčajne a ušetria Vám kopec peňazí. Takže žiadny luxus nebude :-) Ale viete, čo? Fungujú a to je priorita.

Mokrá starostlivosť
Používam 2 šampóny. Moje vlasy sú dosť husté a ťažko sa umýva pokožka hlavy. Takže najprv nasadím jeden, zmyjem a potom druhý a zmyjem. Na toto potrebujem moje aktuálne obľúbence: Dixi žihľavový, Balea malinový.
Dixi vôňa je pre mňa retro, lebo ako malú mi s ním umývala mamka vlásky. Balea je úžasná cukríková vôňa, ktorá, žiaľ, v takej podobe dlho na vlasoch nevydrží. Dixi už rozvádzať nebudem, lebo som ešte veľmi dávno robila naň recenziu a potrieť si ju môžte TU. A názor som naň nezmenila.
Balea je veľmi voňavý šampón. Je redší, má jasnú malinovú farbu a trochu redší. Veľmi dobre pení a ostáva poň taký klzký pocit ako po použití šampónu so silikónmi. No silikóny neobsahuje. Vlasy sú po ňom lesklé, lebo obsahuje malinový ocot.
Po umytí nasleduje kondicionér. Momentálne používam tiež od Balea s výťažkami z fíg a perál. Rovnako ako šampón je aj balzám bez silikónov, ale urobí Vám takú službu ako drahší balzám z drogérie. Šampón i kondiconér sú určené pre všetky typy vlasov a môžte ich používať aj denne.
Pre mňa vynikajúca kombinácia!



Suchá starostlivosť
Až teraz použijem na dĺžky silikónovú bombu, ktorá mi robí obrovskú službu počas rozčesávania vlasov. Vlasy idú lepšie a toľko sa neťahajú a netrhajú. Je to tekutý hodváb značky Joanna (bola možnosť ho vyhrať v GA). Má praktický sklenený obal s presnou pumpičkou. Je to číra hustá tekutina so sladkou nádhernou vôňou. Na moje vlasy používam 2 pumpičky a celý obsah poriadne rozotriem do vlasov, až kým sa mi neodstráni z rúk mastný film. Aplikujem len do dĺžok, aby hodváb vlasy zbytočne nezaťažoval. Uisťujem Vás, že hodváb po správnej aplikácii skutočne vlasy nezaťažuje, ale im pomáha. Týmto som sa zbavila problémov s krepatosťou a dredami :-)



Starostlivosť počas stylingu
Styling rozumej: tepelný zásah do vlasov, vyčesanie vlasov do copu.
Používam sprej L'Oréal Hot Straight, ktorý by mal vlasy chrániť pred teplom. No nedokážem určiť akým podielom a či vôbec. Lebo teplo na vlasy používam sporadicky - veeľmi málo. A keď je všetko hotovo, použijem lak na veľmi silnú fixáciu, lebo vlasy mám šmykľavé a rady si robia, čo chcú. Konkrétne maličký Lybar, aby som prípadne ho mohla vziať na cesty. Tekutý hodváb často používam aj počas dňa na prevoňanie vlasov.




S touto kombináciou produktov zmizli problémy s dredami a krepatosťou aj po ťažkej noci rozpustených vlasov. Vlasy sú lesklé, oživené, dobre sa rozčesávajú, nemastnia sa zbytočne a sú veľmi príjemné na dotyk.
Ako som už hovorila, takmer všetky produkty sa radia do nízkej cenovej kategórie, tak urobím prehľad:

Dixi žihľavový šampón 400 ml - 2,30 €
Balea malinový šampón 300 ml - 1,20€
Balea kondicionér 300 ml - 1,20€
Joanna tekutý hodváb 30 ml - 4-5 €
L'Oréal Hot Straight Spray 200 ml - 4-5 €
Lybar lak extra hard 75 ml - cca 2 €

Ešte jedna fotka na záver, na ktorej mi kamarátka spravila rybí vrkoč :-) Obdivujem ju, lebo mne by po 5 minútach odpadli ruky a ona to vydržala takmer 15 minút :D Tak dlho to trvalo :-) Fotka vznikla u pivku, takže to odpovedá aj kvalite :-)


Aké rituály praktizujete počas starostlivosti o vlásky? Aké sú vaše obľúbené prípravky?

Krásnu nedeľu prajem!


5 komentárov:

  1. Balea malinový šampón mám rada aj ja, hlavne kvôli vôni :) Kúpila som si aj taký modrý, neviem či to je čučoriedkový alebo aký :D A s tým už spokojná nie som, nerobil mi dobre na vlasy :/

    A krásny rybí cop :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na Balea šampóny tiež nedám dopustiť, netrýznia tak veľmi vlasy ale už teraz asi vyskúšam aj nejaký iný šampón :) Ináč ma zaujala tá silikónová vec od Joanna, porozhliadam sa po nej :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Odpovede
    1. ja osobne som neskúšala a nepoznám nikoho ani zo svojho okolia :)

      Odstrániť
  4. Dixi žihľavový si tiež pamätám z detstva:) Tiežho mám vo svoje výbave šampónov:)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý milý komentár, robia mi veľkú radosť :-)