22. marca 2013

Zmizík na lupiny a svrbiacu pokožku hlavy

I mňa sem-tam trápia lupiny a hlavne svrbiaca hlava. Existuje niekoľko spôsobov ako s týmito problémami zatočiť. Niektoré z nich postupne uvediem ;-)

1. Správny šampón

To je najdôležitejšia časť. Treba zistiť, čo Vám najviac vyhovuje. Moja pokožka hlavy napríklad neznesie silikóny, lebo na pokožke hlavy urobí nepriedušný film (tak ako obalí vlas). Vďaka nemu pokožka nedýcha. Preto používam šampóny najlepšie bez silikónov aj parabénov. Na trhu ich nájdete už veľa. Osvedčil sa mi úplne obyčajný žihľavový Dixi.


Pre ľudí, čo tým vážne trpia, mám radu. Proti lupinám je skvelý šampón Selsun Blue. Je vhodný aj pre ľudí, ktorí trpia seboroickou dermatitídou. Odskúšané na členovi rodiny a môžem povedať, že je to jediný šampón, ktorý mu zaberá. Cenovo sa pohybuje o niečo vyššie ako klasické šampóny. Kúpite ho v lekárni cca za 11 €. Nie je to čiastka, ktorý by človeka zruinovala, kor keď má takéto nepríjemnosti. Myslím, že určite stojí za vyskúšanie.


Je ho 200 ml a obsahuje 1%  disulfidu seléna, ktorý úspešne bojuje proti lupinám. Šampón je účinný, keď sa používa pravidelne, no netreba každý deň. Po zakúpení odporúčam prečítať príbalový leták! V niektorých zdrojoch sa uvádza, že šampón nie je vhodný pre tehotné a dojčiace ženy a deti do dvoch rokov. Keďže príbalový leták už je dávno na smetisku, tak neviem túto informáciu potvrdiť.

Šampón vonia/nevonia tak lekárensky, k ničomu sa tá vôňa nedá úplne prirovnať. Keď si nalejete trocha do ruky, tak prvá vec, čo si poviete je: "Šampón vyrábajú zo šmolkov?" Lebo šampón je vážne modrý. Ale nebojte sa, vaňu ani vlasy nezafarbí. Len ho treba veľmi dobre z vlasov zmyť ;-)



2. Kondicionér, balzám, maska, stylingové prípravky

Presne ako u šampónu. Veľa silikónu --> nedobrota :-) tieto pečujúce prípravky používať len na dĺžky vlasov ;-)

Stylingové prípravky tiež nerobia dobrotu. S tými zaobchádzať jemne a opatrne :-)


3. Odvary

Vynikajúca vec. Prichádza jar, začnú rásť bylinky a príde čas na zber žihľavy a harmančeka. Tieto dve bylinky odporúčam vylúhovať ako čajík a zaliať nimi vlasy. Táto procedúra sa vykonáva ako posledná a vlasy sa už neoplachujú. Vlásky ostanú jemné, lesklé a vlasová pokožka sa upokojí.


Tak toto sú moje vlasové postrehy a tipy, ktoré mne zaberajú, keď už sa to nedá zniesť. Hlavne ten šampón určite odporúčam vyskúšať.



Máte problémy s lupinami alebo so svrbiacou pokožkou hlavy? Ako proti tomu bojujete?
Prajem krásny večer a začínajúci víkend!




2 komentáre:

  1. Napísala si veľmi zaujímavý článok a tie odvary vyzerajú skutočne zaujímavo - určite vyskúšam. Ja som mala problém s lupinami asi v jedenástich rokoch a pomohol mi na to starý známy Head and Shoulders. Lupiny mi zmizli do mesiaca, odvtedy takmer žiadne nemám, ale pokožka hlavy ma občas svrbí aj dnes. Prajem príjemný zbytok dňa.
    http://Mayro

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :-) a to ma teší, že nemáš už problémy :-) ja mám hlavne problém s tým, že mi nesedí hocijaký šampón :-/

      Odstrániť

Ďakujem za každý milý komentár, robia mi veľkú radosť :-)