27. februára 2013

Hudba a život

Nikdy som nechcela na blogu riešiť súkromie, i keď sem-tam sa podarí, ale to ani nie je nič, čo by nemohol nikto vedieť. V každom prípade tento post nebude o kozmetike, ale trošku o mne. Keďže je to blog o mojom svete. 
Dnes by som Vám chcela povedať ako je hudba dôležitá v mojom živote, odkedy sa jej venujem, akým obdobím som prechádzala a čo rada počúvam.

Rocker páčo už v dvoch rokoch :D
Od malička ma môj otec kŕmil hudbou, čo viem tak to boli slovenské veci a nejaká zahraničná "klasika". Zo slovenských Elán, Gombitová a zahraničné veci ako Queen, Pink Floyd.... Môj otec kedysi bol hudobník a vlastne hudobný sluch/hluch mám po ňom.

Ako som sa dostala na základnú školu, naši nechceli, aby som sa po škole túlala po vonku, tak ma zapísali do umeleckej školy. Začala som navštevovať klavír, tanečnú a spev. Úprimne povedané v tomto období som vôbec neriešila štýly hudby a v podstate som počúvala, čo sa mi dostalo do ucha. Keď som prišla do druhého stupňa, tam som so všetkým sekla. Presnú príčinu Vám neviem povedať, ale ľutujem toho.
Samozrejme, že mi to všetko chýbalo... ešte som aj prišla o svoj obľúbený jediný nástroj, ten pocit akoby Vám niekto zobral Vašu obľúbenú hračku. O pár rokov prišla puberta.... všetky tieto premeny a vývoj mojej osobnosti súvisel s tým, že som sa snažila niekam začleniť. Byť mainstream bola nuda, boli tam všetci. Chcelo to niečo nové a neobvyklé. 
Tak prišla Nirvana. Tá ma ovplyvnila asi najviac. Potom punk a neskôr to chcelo pritvrdiť :-) So štýlom hudby prišiel aj štýl obliekania. Na ten pravý rockerský štýl života som príliš kľudný človek.
Počas objavovania novej hudby som začala hrať na basgitaru ( sama od seba), na ktorú hrám dodnes i keď už menej, lebo nie je toľko času. Pomerne nedávno prišla gitara. Klavír mi mimochodom chýba stále :-(
Teraz by som sa chcela venovať najviac spevu, mala som niekoľko kapiel, ale ani jedna nebola poriadna alebo trvácna. Vlastne ako všetky moje vzťahy :D kiddin'...



Prešla som si "rádiovou" hudbou, punkom, metalom, rockom, všetkými možnými odnožami týchto štýlov. Teraz počúvam všetko, jediné, čo stále nepočúvam je mainstream. Nie, že by mi vadil, ale nemám k nemu vzťah. Moje ťažké topánky Steel-ky teraz slúžia ako výborná pracovná obuv a ostatné serepetičky, ktoré patrili k look-u správneho rockera, poslúžia ako maska na maškarák alebo helloween. Teraz som na "slušňáka" :-) alebo skôr na dievča ako by malo byť.

Jediné, čo mi fakt najviac ostane vryté v pamäti... každá kapela, každá jedna pesnička má priradenú nejakú minulosť, spomienku. Pri počúvaní sa znova vynárajú emócie a prežívam ich znova. Preto po nejakej zlej udalosti alebo skúsenosti nie som schopná počúvať hudbu z toho obdobia. Ono je to dosť zvláštne... ale je to tak. Teraz momentálne najviac fičím na Limp Bizkit, Deftones, Tool, A Perfetc Circle... lebo sú jediné, na ktoré mám dobré alebo neutrálne spomienky. 
Jednoducho povedané, môj celý život sa točí okolo hudby... a hudba je v mojom živote rovnako dôležitá ako kulisa vo filme.

Pribalila by som viac fotiek, ale napriek tomu koľko sa toho prežilo, väčšina ostala len v mojej hlave :-) Dúfam, že som Vás neunudila k smrti. Ale rada by som vedela, aký máte Vy vzťah k hudbe a akú rolu zohráva vo Vašom živote?


6 komentárov:

  1. Pekny post, rada som si ho precitala. K hudbe mam tiez velky vztah, moja vecna srdcovka su Radiohead, zdrapili ma s ich prvym albumom, to som mala nejakych 13 a uz ma asi nikdy nepustia. APC mam velmi rada, milujem Keenanov hlas. Tiez viac menej inklinujem k hudbe mimo mainstream, ale obcas sa mi nieco komercne zapaci.
    BTW, na basu som kedysi hravala aj ja, pred 6 rokmi som ju predala a odvtedy ani tuk :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. juuj som veľmi rada, že niekto z blogerských kruhov pozná APC :-))) inak je spevákom aj v Tool :-) tak možno sa ti bude páčiť aj toto :-) super, takže basgitara je aj pre dievčatá :-)

      Odstrániť
    2. Jasne, ja to mam davno vsetko napocuvane ;) Ale APC sa mi paci viac.

      Odstrániť
  2. pekný článok :) ja som hrala na detskej bedmintonovej rakete akože na gitaru už v škôlke :D chodila som spievať po súťažiach, potom prišiel "synťák", 7 rokov aj s maturitou na ZUŠ, medzitým 3 roky cimbalu, gitara- samouk. teraz na to nemám čas a už mi aj zdreveneli prsty a dosť mi klávesy chýbajú. no a do konca života chcem vedieť hrať aj na saxofóne :D punkovým obdobím som si tiež prešla, teraz ma drží z tých slovenských len taký jemnejší konflikt a prešla som skôr na avantasiu a nightwish (ale len s tarjou) a samotnú tarju. potom system of a down a soundtracky k filmom- najmä Amelia z Montmartru (yann tiersen skomponoval hudbu..paráda!)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. btw, dobre že si mi pripomenula APC... idem pohľadať zapotrošené cd, veď oni sú akí dobrí!

      Odstrániť
    2. Takže tiež si hudobne žila od malička :-) inak saxofón ma ohromne fascinuje :-) heej SOAD je klasika :-) Konflikt a HT je jediný punk, čo mi ostal... :-)

      Odstrániť

Ďakujem za každý milý komentár, robia mi veľkú radosť :-)