5. novembra 2012

Farby na vlásky

AHOJTE!


Málokedy stretnem dievčatá, čo majú prirodzenú farbu vlasov. Väčšinou ich farba je veľmi pekná a žiarivá.
Keď tak spomínam, kedy som si ja začala farbiť vlasy, nie je to tak dávno a ani toľko odtieňov to nebolo. V svojom živote som len dvakrát použila permanentku, prípadne farbu s peroxidom a amoniakom. Prvýkrát keď som už nechcela čiernu, druhýkrát keď som chcela červené vlasy :D
Povedala som si nikdy viac... teraz používam len šampóny alebo inak povedané – prelivy.
Môj prvý preliv – tmavohnedo-fialový – v skutočnosti nebol taký divoký ako naozaj zneje. Bola to tmavá hnedá až čierna farbička, ktorá mala na svetle či slnku fialové odlesky. Prestali ju vyrábať.. rovnako všetko, čo som mala najradšej.
Druhý – keďže to bola tmavšia farba, musela som buď to isté alebo prejsť na tmavšie. Prešla som na tmavšie – čokoládová, ebenová, čierna.

Toto bola moja farbiaca história, teraz sa to nemení a vlasy mám stále veľmi tmavé a mne sa to v konečnom dôsledku aj páči. A prečo som sa rozhodla si farbiť vlasy? Jediný dôvod bol, že sa mi vôbec neľúbil ten popolavo- myšací odtieň hnedej.


(web)

Tak som si pre Vás dnes pripravila pár infošiek o farbách. Poznáme 4 základné typy farieb:

Permanentné farby

S týmito sa stretáme najčastejšie, majú ich v každej drogérii. Permanentná sa nazýva preto, lebo obsahuje oxidačné činidlo – amoniak, ktoré zabezpečí prienik farebných pigmentov do vnútra vlasu. S týmto mechanizmom ide ruka v ruke poškodenie vlasu. Po viacerých opakovaniach vlasy bývajú suché, rozlietané a končeky rozštiepené. Správnym farbením a starostlivosťou sa týmto problémom dá aspoň čiastočne predísť. Samozrejme, záleží od typu a kvality vlasov. Po každom farbení sa odporúča použiť pribalený balzám a pri bežnom umývaní používať prípravky na farbené vlasy – kvalitné. Prípravky zabraňujú vymývaniu a vyťahaniu farby od slnka. Obsahujú filtre, ktoré žiarenie dokážu odraziť.
Rozhodne permanentné farby Vám otvárajú rôzne možnosti experimentovania s vlasmi.

(web)


Demi-permanentné farby

Takéto používam ja, sú to farby, ktoré neobsahujú amoniak, neprestupujú tak hlboko do štruktúry vlasov, lebo molekula je príliš veľká. Aj preto vydržia asi 28 umytí. No ja som dôkaz toho že vydržia omnoho viac. Výhodou týchto farieb je, že sú šetrnejšie ako permanentky a v konečnom dôsledku vyzerajú prirodzenejšie. Časť farby sa zmije a veľká časť ostáva na vlasoch. Veľa dievčat uprednostňuje tie permanentné farby, kvôli tej trvácnosti. No mne prelivy vyrastajú rovnako ako vlasy nafarbené permanentkou, len ten farebný rozdiel nie je taký krikľavý. Po skúsenostiach s permanentnými farbami preferujem práve tieto demi-permanentné.

(web)

Semi-permanentné farby

Tieto farby sú skorej na efekt, lebo vážne vydržia max 10 umytí. Mala som červenú penu na odfarbených prameňoch a zhruba po 4 umytiach som bola ryšavá ako veverička. Tieto farby nepoškodzujú vlasy ( viditeľne) takmer vôbec, vyrábajú sa v tých crazy odtieňoch – modrej, zelenej, žltej, červenej, fialovej, filajkovohráškovej.... Aké Vás len napadnú.
Molekuly farby prejdú len do vrchnej časti štruktúry vlasov, preto vydržia tak krátko a nespôsobujú takú paseku.


(web)


Dočasné farby

Najjednoduchší spôsob ak chcete zistiť, či Vám daná farba pasuje alebo nie... alebo pri nejakej súešl príležitosti vyskúšať niečo nové – teraz sa blíži Halloween. Nájdete ich buď vo forme peny, sprejov, farbiacich špirál... Majú jednu obrovskú výhodu. Nechete ich? Umyte ich. Vlásky stačí umyť a celá maškaráda je minulosťou.

(web)


Trvalá

Síce to nie je farba ako taká, ale predáva sa medzi farbami. Poznáme ju v drogériách aj pod názvom Studená vlna je podľa mňa hotová katastrofa. Na to aby sme mali kučierky a totálne ničené vlasy existuje mnoho spôsobov. Ale rozhodne po natočení vlasov na kulmu alebo nátačky nám neodrastú :D. Viete si predstaviť pol hlavy kučeravej a pol rovnej? Bohužiaľ to kučeravé sa dá jedine zožehliť alebo ostrihať. Dnes existuje mnoho metód ako docieliť kučeravé vlasy dokonca aj na viac ako 1 deň. Určite to ale neriešte studenou vlnou, ale poradou s dobrým a osvedčeným kaderníkom.
(web)

Henna

Z toho najhoršieho prejdeme na to najlepšie. Henna ako farba na vlasy je vlastne prášok listov zo stromu - najčastiejšie Lawsonia inermis. Má zelenú farbu a zvláštnu vôňu. Je to jediná 100% prírodná farba na vlasy. 
Čistá henna bez prímesí chytá do červena až zrzava. Na svoje si prídu preto hlavne plavovlásky. Henna sa dá kúpiť aj s farebnými prímesami ako napr. indigo pre čierne a tmavé farby, alebo čisto bezfarbená vitamínová henna.
Okrem toho, že vlasy zafarbí ich aj vyživuje a regeneruje. Množstvo henny sa určuje gramážov podľa hustoty a dĺžky vlasov. Pred farbením si však treba uvedomiť, kedy sme si naposledy farbili vlasy chemickou farbou. Ten odstup môže byť zásadný pri „chytaní“ farby do cielenej podoby. Hovorí sa, že by to mali byť minimálne 3 mesiace.
Henna sa aplikuje ako pasta a na internete je veľa receptov ako z práškovej henny vytvoríte zelenú pastu – niekto pridá vodu s výživujúcimi olejmi a éterickým olejom, niekto vodu s černou kávou a olejom...
Je veľa informácií na nete. Jednou z najlepších stránok o henne je Henna for hair.


(web)
Raz by som niekedy chcela vyskúšať hennu, ale na to som prílíš lenivá :D Dnes by som ešte chcela spraviť veľkú recenziu na bambusové štetce od Zoevy, ale ešte sa s nimi idem pohrať a pomazliť :-P Tak dúfam, že sa mi bude do toho chcieť :-)

Farbíte si vlasy? Aké farby používate?

Krásny aj keď upršaný deň!
Džejn


11 komentárov:

  1. už iba šampónom a tak dva krát do roka. (pokiaľ sa mi nedostane do rúk nejaká farba v akcii :-D) ja mám tiež prirodzenú farbu takú škaredú šedivo-hnedú, preto som s tým aj začala :-/ ale mám za sebou červené vlasy, fialové vlasy, čierne vlasy aj blonďavý melír, kedy by si si ma aj pomýlila s blonckou :-o)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. vlasy som si farbila osem rokov. Časom ma to omrzelo a povedala som si, že nechám narásť svoje. Hneď ako mi vlasy vyrástli po ramená, dala som si ich ostrihať. Čuduj sa svete, bola som z tej farby strašne sklamaná, vôbec som ich nemala lesklé ani žiarivé, ako som očakávala. Takže opäť si presedlala na permanentné farbenie a veselo ich dávam zabrať ďalej :D V poslednej dobe často uvažujem henne, len mi chýba tá trpezlivosť na to...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. na hennu som presla amusim odporucit nieje to tak zdlhave ako som si myslela :) a vlasy su krasne leskle zdrave :) odporucam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja sa teda hlavne bojím či mi to chytne :D lenivosť sa dá prekonať :D

      Odstrániť
  4. Ja teda si zafarbím vlasy asi raz maximálne dva razy do roka.. lebo sa to jednoducho neoplatí.. najkrajšiu farbu na vlasoch mám po lete, kedy mi všetky vlasy u hlavy vytiahne slnko a mám ich také pekné gaštanové.. škoda, že len u hlavy :D a vždy po lete si ich nafarbím.. a najhoršie to je asi hneď po nafarbení, kedy to vyzerá neprirodzene... ale tak o mesiac, keď sa spláchne tá neprirodzená farba je to super :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Já si vlasy zatím nebarvím, ale až bych s tím začala, tak bych asi šla do henny:) Lush má docela zajímavou nabídku, tak bych vyzkoušela něco od nich:) Moc pěkný článek, dala sis na něm záležet:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :-) inak pre mňa nová informácia, že má Lush farby.. to som nevedela... škoda, že ho nám tu na SR zrušili :-(

      Odstrániť
  6. Od 15 jsem chodila na barvení vlasů k šikovné kadeřnici, ale minulý měsíc mě časová a finanční tíseň donutila podlehnout domácímu barvení a super! Mám krásnou "bílou" studenou blond s barvnou Pallete odstín Bílé zlato :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keby som mohla mať 1 deň inú farbu vlasov tak by to bola blond.... už len zo zvedavosti ako to vyzerá :-) ale asi by mi to nepasovalo :D...som rada, že sa ti to vydarilo :-)

      Odstrániť
  7. Já si dám obča nějaký ten přeliv, mám tmavě hnědé vlasy, takže pokud si je nechci nějak ničit, moc s barvou hýbat nejde. Ted jsem si nechala odbarvit proužek vlasů a barvím si ho na zeleno, miluju ho :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja som tak asi pred 5 rokmi ( fuh to je doba) si nechala pár prameňov odfarbiť a dala na červeno, ale bola to obrovská chyba. Kaderníčka mi spálila vlasy. Odvtedy neodfarbujem :-) Potom sa mi to nechcelo stále dofarbovať, tak som hodila na to znovu čierny šampón :-)

      Odstrániť

Ďakujem za každý milý komentár, robia mi veľkú radosť :-)