16. októbra 2012

Každodenná nevyhnutnosť – hrebeň


Sú neoddeliteľnou súčasťou každodenného života každej z nás. Veď, čo prvé urobíme hneď, ako vstaneme? Pozrieme do zrkadla a na hlave nám narástlo niečo, čo sa podobá na vrabčie hniezdo. Veď priznajme si, nikto nevstáva už upravený a nalíčený. A práve aby sme dosiahli požadovaný účes, potrebujeme naň hrebene a kefy.

Poznáme viacero druhov hrebeňov/kief, vyrobené z rôznych materiálov. Asi najzákladnejšie rozdelenie by sa dalo urobiť už podľa spomínaného materiálu. Na trhu nájdeme hrebene zo syntetických umelých materiálov alebo prírodných materiálov – drevo.
Ja osobne preferuje drevené hrebene a kefy, ale aj ten plast má do seba niečo. Plast je o niečo rezistentnejší – viete si predstaviť použitie prírodných materiálov pri chemických zásahoch do vlasov? Isto by tak dlho nevydržali ako umelé.
Ďalej môžeme kefy rozlišovať podľa veľkosti, tvaru a účelu.

Klasické jednoradové hrebene

Sa zídu vždy. Pri farbení, strihaní, pri modelovaní účesov, ale aj pre tých nenáročných J
Rýchla pomôcka ako osviežiť
vzhľad vlasov. Sú vhodné najmä pre krátke strihy a redšie vlasy.

web

Kefy

Vyznačujú sa viacerými radami zubov, ktoré sú tupo zakončené. Okrem umelých alebo drevených zubov sa používa srsť z diviaka zviazaná do zväzočkov. Jeden zväzoček predstavuje jeden zub na kefe. Kefy môžu byť rôznej veľkosti, väčšinou oválneho alebo obdĺžnikovitého tvaru.

web

Guľaté kefy

Používajú sa hlavne pri tvarovaní účesu za vlhka a za pomoci sušiča vlasov. Telo kief býva väčšinou z ľahkého kovu ( napr.: hliník), aby mohlo lepšie odvádzať teplo zo sušiča a vlasov, ktoré by mohlo vlasy poškodiť. Preto sú vynikajúcim pomocníkom hlavne pre kratšie a polodlhé vlasy, tiež pre fúkané účesy.

web

Špeciálne iontové kefy

Materiál kefy obsahuje tzv. nano-iontové hybridné minerály, ktoré sú zlisované do štetín a počas česania sa rozptyľujú do vlasov. Konkrétne teda tie ionty. Podľa viacerých zdrojov, kefy uľahčujú rozčesávanie, minimalizujú elektrizovanie vlasov najmä v zimnom období, dodávajú vlasom prirodzený lesk, vlasy narovnávajú a urýchľujú sušenie.
Konkrétne na obrázku je kefa, ktorá je na baterky a ionty sú rozptyľované vďaka strojčeku, ktorý je v nej zabudovaný. Nemám skúsenosť s týmito vychytávkami, vždy ma odradila ich cena.
Okrem kief existujú aj iontové fény, ktoré sú o mnoho známejšie ako kefy. A pre poškodené a namáhané vlasy je to spása. Stačí to jednorázovo porovnať: Zoberte si starší fén a novší s iontovou technológiou. Výsledky budú viditeľné aj hmatateľné. Dnes už väčšina fénov sa vyrába s touto technológiou.

web

Aké hrebienky odporúčam ja?


Kefy so štetinami z diviaka

Obyčajne bývajú drevené, takže po nich toľko neelektrizujú vlasy. A prečo práve z diviaka? Diviačia srsť je svojou štruktúrou dosť podobná ľudskému vlasu. Vlasy preto netrhá ani nepoškodzuje. V konečnom dôsledku je to akoby ste si česali vlasy s vlasmi. Možno Vás práve napadá otázka, ako môže srsť česať?  Diviačie štetiny sú totiž veľmi tuhé a dokážu vlasy rozčesať rovnako dobre ako iný hrebeň.

web
Drevené kefy

Ja jednu používam a som s ňou veľmi spokojná. Mala som problémy s elektrizovaním vlasov, ale už nemám. Taktiež mi kefa toľko vlasy netrhá ako umelá hmota. Dôvodom je najmä materiál, z ktorého je kefa alebo hrebeň vyrobený ( najlepšie celodrevené bez gumených častí) a väčšie medzery medzi jednotlivými zubmi. Zuby sú zaguľatené, takže nedráždia pokožku.

web

Spešl kefa – Tangle Teezer


Tak táto vychytávka je na trhu už celkom dlho a ja si naň brúsim zúbky aj drápky. Na internete nájdete kopec predajní a videí o tejto kefe. Všade na ne počuť, vidieť samé chvály. Pre mňa je stále záhadou ako môže pár gramov plastu tak dobre rozčesať aj dredaté vlasy. Pokiaľ nepoznáte určite si nájdite o tomto zázraku nejaké informácie na webe. Mne osobne robí veľký problém rozčesávanie, zaberá mi zbytočne veľa času – niekedy aj pol hodiny si rozčesávam vlasy po umývaní. Tangle Teezer je pridaný do môjho virtuálneho wishlistu.

web

Ktoré najradšej používate? Máte skúsenosti s iontovou kefou alebo s "tenglákom" ?

Večer ešte prinesiem záživnejší a zaujímavejší článok, no čo mám robiť keď ma písať baví? :D

Pekný dník,

Džejn

13 komentárov:

  1. jednoznacne Tangle Teezer od kedy ho mam rozcesavanie je jedna basen :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. oo super stále ma utvrdzuje si ho kúpiť :-)

      Odstrániť
  2. Tangle teezer mam len par dni ale nemozem si ho vynachvalit :)
    ale pre mna je aj tak top kančia kefa :))

    chcela by som ta pozvat na moj blog na moju prvu giveaway :)
    http://monicainwonderland13.blogspot.sk/2012/10/1giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja mám len drevenú, no keďže vidím, že už začína pomaličky chátrať, tak rozmýšlam na tangle teezer-om alebo kančákom...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ano, Tangle Teezer...uz sa netecem ani nicim inym.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. niektorí zúfalci, ako napríklad ja, sa radšej nečešú :D v prípade potreby použijem drevený hrebeň, väčšinou si vlasy len prehrabnem... vlasy mi vôbec neelektrizujú, diviačiu kefu by som brala, ale musím si na to založiť nejaký šetriaci fond, lebo tie prachy, čo za to pýtajú...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. vieš čo, nedávno som bola v DM tušim v auparku... a mali tam tie kančáky a cena sa mi zdala taká primeraná... len neviem, či ich ešte majú, lebo ich mali vyložené zvlášť :-)

      Odstrániť
  6. Objednala som si z dákeho slovenského e shopu kefu so štetinami z diviaka a nestála ma málo. A mám pocit, že to nie je žiadny diviak len umelina, kefa smrdela dlho predlho po lepidle, či umeline =/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hmm to je zaujímavé.. viem, že tieto kefy sú drahšie .. preto je lepšie asi nakupovať v kamenných obchodoch, v DM v auparku som napr videla..

      Odstrániť
  7. Ahojko. Dakujem za poučné články ohladom vlasou sú fakt nápomocné.Začala som pred 4-5 rokmi z večšou starostlivosťou o vlasy pretože som bola donutená kým sme z mužom boli doma mala som na vlasy svoju superkaderníčku a tá ma posúvala po svérach okolo mojich aj mužových vlasou pretože pestujeme si obaja dlhočízne vlasy a museli sme odísť do Anglicka a musela som začať sa starať o naše koruni sama.Bola som celí život od malička drevené hrebene zvyknutá ale začali sme z diviačou srsťou v Bambusovej kefe obaja rozčesávať a poviem za nás oboch veru tak husté nikdy nebli ako teras .Prosto super ked sa človek premôže a stará sa o svoje vlasy.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :-), hej počula som veľa pozitívnych ohlasov, super vec, keď takto pomáha :-)

      Odstrániť
  8. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. za mňa kefy na vlasy z diviaka, k vlasom sú podľa mňa najšetrnejšie :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý milý komentár, robia mi veľkú radosť :-)