26. októbra 2012

Bojujeme proti rozštiepeným končekom


AHOJTE!!
Tento problém sa týka takmer všetkých dievčat. Povedzme si narovinu... doba je uponáhľaná a tá starostlivosť alebo ako by som povedala ja – šetrnejšie zaobchádzanie s vlasmi, na to už nie je čas ani peniaze :-P. Respektíve, chceme vyzerať čo najlepšie, za každú cenu.
Niektoré veci robíme automaticky bez toho, aby sme si uvedomili ako vlasom škodíme. V tomto článku popíšem najčastejšie vlasové prehrešky, ktorých sa dopúšťame a samozrejme podám nejaké typy ako sa im vyhýbať. Všetky postrehy a rady sú zozbierané za celú dobu, čo si nechávam rásť vlasy a dúfam, že tento článok pomôže nejednej žienke :-)
Samozrejme netreba to brať úplne doslovne, že sa nedostavujú žiadne výsledky ani po dodržiavaní mojich rád - budete ma chcieť ukameňovať :D hold genetika je sviňa.
Ďalšie vec je, že polámané a rozdvojené končeky sa dajú zachrániť len nožnicami. Tento článok je skôr ako im predchádzať.
(web)

Začala by som pekne od začiatku, od základu a to:
Strava
Toto je bezpochyby najzákladnejšia vec. Nebudem moralizovať, čo sa má a čo nie. To každá určite vie, len buď nie je čas alebo chuť, alebo zvyk. Ono je to v prvom rade o tom odhodlaní niečo pre seba spraviť. To sa netýka len vlasov, ale aj samotného zdravia a dobrého pocitu.
Nikdy si nič neodopierajte, stačí sa riadiť heslom : VŠETKO S MIEROU.
Treba papať všetko. Keby som mala poradiť konkrétne, tak na vlásky je fajn sem –tam jesť oriešky, semienka ( najlepšie nepražené, nesolené) a strukoviny. Piť dostatočné množstvo vody ani málo ( 500ml) ani veľa (4 llitre), veľa tekutín zaťažuje zbytočne obličky. Odporúčam piť čajíky na prečistenie – žihľavový alebo priamo na to určený.
V krajnom prípade si dopomôcť nejakými vitamínmi – Biosil napríklad alebo tie z DM-ky.
Umývanie
Kdo by to byl řek, že aj umývanie môže mať nejaký negatívny vplyv na kvalitu vlasov. Holky, čo máte dlhšie vlasy – odporúčam pred mytím si ich rozčesať. Vlásky sa budú lepšie umývať a v konečnom dôsledku aj rozčesávať.
Počas umývania najlepšie:
1. Neškrabať, nedriapať pokožku hlavy – stačí v kľude masírovať
2. Nedrhnúť zbytočne veľmi vlasy – mohli by sa pekne polámať a ešte horšie by sa rozčesávali
3. Mať osvedčený šampón
4. Určite používať kondicionér
Pre lesklejšie vlasy je dobré si vlasy posledný raz opláchnuť studenou vodou. Ak máte dosť dlhé vlasy, tak na turban zabudnite. Ja si vždy vlasy rozdelím na polovicu, hodím si ich pred seba a zabalím do uteráka. Potom mama za mnou behá, že nechávam po sebe kaluže :D – nič, čo by sa nedalo vyriešiť.
(web)

Sušenie
Je veľa možností ako nechať uschnúť vlasy. Tesne po umytí vodu jemne vytlačím z vlasov do uteráka, ale nikdy ich nedrhnem s uterákom. Potom ich len nechám voľne uschnúť. Samozrejme, keď nastane situácia a čas ma tlačí, použijem fén s iontovou technológiu – je šetrnejší a vlasy ostanú hydratované. Pred fénovaním použijem prípravok, ktorý chráni vlasy pred teplom a fénujem čisto so studený vzduchom.
(web)
Česanie
Česať by sa mali vlasy zásadne až, keď sú úplne suché. Idú omnoho lepšie rozčesať a toľko sa netrhajú. O hrebeňoch som nedávno písala TU, tak aj tam sú nejaké rady, aké hrebienky a kefy používať.
Spravidla nečešem agresívne, ale jemne. Veľké uzlíky sa snažím rozmotávať ručne a nie trhaním hrebeňom. Začínam pekne od končekov až k hlave. Keby ste začali opačne, tak uzlíky si len dole sčešete, ale nerozčešete. Uf to sú slová :D
(web)
Farbenie, odfarbovanie, žehlenie
Chemický zásah je vždy náročný pre vlasy. Dnes je málo dievčat, ktoré majú svoju prirodzenú farbu. Ani ja ju nemám :D Avšak nepoužívam farby, ale šampóny ( prelivy), ktoré sa po 28? umytiach zmyjú. Mne zvyčajne vydrží na vlasoch dlho. Farbím sa raz max. dva razy do roka a veru je to fuška ako pre mamku, tak aj peňaženku . Naposledy som kúpila 4 krabičky farby, ktoré vyšli len tak-tak.
Skvelou alternatívou chemického farbenia je hena. O nej je na nete napísané veľmi veľa. A dá sa kúpiť aj v DM-ke, kedysi sa dala len objednať.
Odfarbovanie je ťažší oriešok. Neodporúčam to robiť doma, pokiaľ s tým nemáte skúsenosti. Mohli by ste si celkom slušne spáliť vlasy. Preto je najlepšie to nechať na odborníkoch. Kaderník- odborník, dosť vzácny pojem :D
Ako každým iným tepelným upravovaním aj žehlením si ničíme vlasy. S žehlením sa z vlasov vytráca prirodzená vlhkosť a dokonca sa pomaly sťahuje farba. To vidno hlavne na bledých doštičkách žehličky. Pokiaľ sa jej nechcete vzdať, tak je najlepšie to obmedziť na 1x do týždňa s tým, že použijete ochranu pred teplom. Ideálne 1x do mesiaca. Najideálnejšie zainvestovať do brazílskeho keratínu :-), ktorý vlasy regeneruje a vyrovná.
Ako to robím ja?
  • Šampón používam zásadne bez silikónov – aby mohla pokožka hlavy čo najlepšie dýchať.
  • Kondicionér používam už so silikónmi, nanášam ho len na dĺžky, nie na hlavu.
  • Na vlhké vlasy aplikujem obľúbený olejček.
  • Snažím sa, aby vlasy uschli voľne.
  • Rozčesávam vlasy čo najsuchšie – odspodu smerom nahor.
  • Češem 2x do dňa – ráno a večer.
  • Obvyklý účes – vrkoč.
  • Na noc vždy viažem vlasy do vrkoča – nezamotajú sa a netrú sa toľko o vankúš.
  • Keď sa nudím strihám si rozdvo-tro-štvorené končeky, veľa dievčat to robí :D
That´s all, netušila som, že to bude takto nadlho, ale stručnejšie sa to fakt nedalo napísať :-)
Dúfam, že Vám článok pomôže tak, ako mne. Pred tým, než som robila všetky tieto veci som mala dosť zničené vlasy.  Teraz, keď si dávam oveľa väčší pozor, je to omnoho lepšie.
Krásny piatočný dník prajem, v prípade nejakých nejasností a otázok ma určite kontaktujte
Džejn


5 komentárov:

  1. Ahoj Jani! Ja by som rada zareagovala na tie vrkoče. Keď som u kaderníčky a uvidí moje polámané a miestami aj rozštiepené vlasy, ihneď zareaguje tým, že určite nosím vlasy vo vrkoči. Má takáto úprava naozaj taký vplyv na kvalitu vlasov? Ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to je podľa mňa blbosť... vrkoč ti nemôže tak mechanicky poškodiť vlasy, samozrejme záleží či je ten vrkoč jeden, dva alebo ich je 50 tenkých. Pokiaľ sú veľmi tenké a silno zatiahnuté, tak by tá možnosť tu bola. Ale pokiaľ nosíš jeden alebo dva ako indiánka, tak určite sa nemusíš báť ;-)

      Odstrániť
    2. Vrkoč nosím výlučne jeden. A keby sa aj nosením vrkoča vlasy ničili, tak by som ich nemala zničené pri koncoch :)nie? Tak a teraz už môžem s kľudným srdcom nosiť vrkoč. ďakujem ;)

      Odstrániť
  2. " Farbím sa raz max. dva razy do roka a veru je to fuška ako pre mamku, tak aj peňaženku . Naposledy som kúpila 4 krabičky farby, ktoré vyšli len tak-tak." myslela si za mesiac, nie? :-)
    k tomu umývaniu, v prvom rade neumývať si vlasy každý deň - rýchlo sa potom mastia, pokožka si rýchlejšie vytvára ideálne prostredie,
    K česaniu : mám hrebeň z dm "kančák" zo srsti diviaka, no nerozčeše my vlasy tak ako tangle teezer, tým je jedno či sú vlasy mokré suché učešem sa hneď a bez trhancov.
    Ešte by som babám doporučila túto masku, mne sa osvedčila: Gestil wonder :-) treba vyskúšať. Počula som aj o tekutých kryštáloch no ešte som sa k nim nedostala, ale sú veľmi ospevované. žehličku používam už len raz za mesiac, niekedy ani toľko nie a farbím henou a indigom. Veronika :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. vážne len raz alebo dva razy do roka... bo mne sa to neoplatí farbiť často a farbím len vtedy, keď už nie je také intenzívne slnko, vtedy mi nevytiahne farbu.. a farba mi pekne drží :-) samozrejme mám odrasty, ale nie je to veľký kontrast voči mojim prirodzeným vlasom ;-)

      Odstrániť

Ďakujem za každý milý komentár, robia mi veľkú radosť :-)