23. augusta 2012

Starostlivosť o nohy

Dlho som rozmýšľala, či napíšem o tom alebo nenapíšem, lebo to nie je pre mňa príjemné zverejňovať, ale keby to malo niekomu pomôcť, tak za to to stojí.

Pred nedávnom mi začala postupne zliezať koža z chodidiel. Najprv sa spravili akoby bublinky pod kožou naplnené vzduchom, ktoré keď sa roztrhli, tak sa začala koža ďalej strhávať. Vážne to nevyzeralo vôbec pekne, zo dňa na deň to bolo horšie a ja som nevedela, čo s tým. Najprv, že pôjdem ku kožnej, ale som rada, že som tam nakoniec ani nešla. Možno to bolo aj z tých horúčav, možno som to niekde chytila.. neviem. Ale jedno mi bolo jasné, že to bol nejaký druh plesne ( mykózy). 
Človek sa hanbil si dať v tomto teple aj sandálky :-/
Viem, neznie to príliš vábne, ale našla som spôsob ako tento problém riešiť a bez lekárov.

Skôr ako som sa (ne)rozhodla ísť ku kožnému lekárovi, som si spomenula, že ako decko som mávala príšerné ekzémy na predlaktí a za kolienkami. A ešte niekedy z tých čias mi ostal vo fľaštičke HYPERMANGÁN



HYPERMANGÁN alebo manganistan draselný je čierno-fialová kryštalická soľ, ktorá má zelený lesk. Je úplne bez vône. Okrem toho, že sa používa v chemickom priemysle, si hypermangán našiel miesto aj v medicíne. Má silné antiseptické účinky - lieči rôzne mykózy (aj tie intímne), kvasinky a zmierňuje ekzémy. Je to silné oxidačné činidlo, takže by sa nemal skladovať v kovových nádobách.
Je veľmi dobre rozpustný vo vode, kedy vzniká fialový roztok. Dokonca ho používajú aj akvaristi, keď rybky napadne nejaká kožná choroba.




Ako ho ja používam?

No stačí si troška napustiť vody do vane alebo do nejakého "lavóra" :-). Samozrejme, záleží do toho, čo chcete preliečiť. Kľudne si urobte aj sedací kúpeľ
Do vody potom stačí pridať pár kryštálikov - na tie nohy stačia 4 a na kúpeľ max. 15 kryštálikov. Rozpúšťa sa dobre a relatívne pomaly. Pre tú farbu to budú deti mať rady, ale neodporúčam robiť kúpeľ viac ako raz do týždňa a stačí nejakých 10 minút (dosť vysušuje pokožku).
Nezľaknite sa, ak stúpite alebo si sadnete na rozpúšťajúci sa kryštálik, zafarbí Vám jemne kožu. Normálne zriedený vo vani nefarbí. Zafarbenie samo zmizne počas 48 hodín.
Myslím, že tam nejaká záručná doba nie je, pokiaľ hypermangán skladujete v suchu, v tieni ( vo fľaši z tmavého skla) a pri izbovej teplote. Rozkladá sa až pri 270 stupňoch celzia :-).
Za pár dní určite spozorujete zlepšenie. Pokiaľ problémy sprevádza svrbenie, tak treba ešte liečbu skombinovať s inými prípravkami.

Mám pre Vás aj fotodokumentáciu, aby ste si to vedel lepšie predstaviť.



Týchto pár zrniečok som pridala do vody, a už je vidno ako sa začínajú rozpúšťať.



Vznikne takáto fialová voda, v ktorej si močíte nohy zhruba 10 minút.



Pemzou som odstránila odumretú kožu na chodidlách. Ja mám doma prírodnú pemzu ( tá sa mi zdá najlepšia) - je to vlastne pórovitá vulkanická hornina. Ale vlastne môžete použiť akúkoľvek doma máte.



Nakoniec nohy usuším a natriem krémom na nohy. Ja používam tento od Vichy - je veľmi dobrý aj na tvrdé päty.

Teraz to vyzerá nejako takto:


Asi 10 násobne lepšie ako to vyzeralo predtým.

Hypermangán ako aj krém zoženiete v lekárni. Hypermangán predávajú buď v nádobkách alebo v malinkých 5 alebo 10 gramových sáčkoch okolo 1 €. Verte, že tých pár gramov Vám bude slúžiť veľa rokov.

Dúfam, že som niekomu pomohla a v prípade otázok píšte! :-)

Prajem pekný dník,
                                      Džejn

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár, robia mi veľkú radosť :-)