31. augusta 2012

Prírodné zázraky II.

Dnes priamo z postele Vám prinášam ďalší omáčkovitý článok, ktorý zaujme hlavne nadšencov prírodnej kozmetiky. Dnes budem hovoriť ( písať) o Ajurvéde


Ayurvéda ( ďalej ajurvéda)

Ajurvéda = veda o živote. 
Navracanie prirodzenej rovnováhy človeka s jeho fyzickým, mentálnym i duchovným zdravím. Ajurvéda predstavuje tiež indickú starobylú liečebnú metódu.  Je vzácna pre jej hlboké účinky a veľmi staré receptúry, ktoré ozdravujú telo, pleť, myseľ a navracia ich rovnováhu.
Sama o sebe je to zdravý životný štýl pochádzajúci zo starej Indie, využívaný dodnes.
Ajurvédske produkty obsahujú oleje, esencie a čisté indické byliny. Častou zložkou býva aj Nimba ( Neem), ktorá sa nachádza aj v maske od Himalaya Herbals. Recenziu nájdete TU a TU.

Veľmi zaujímavá a nápomocná webovka nielen o ajurvéde http://www.joga-ajurveda.sk/content/10-ajurveda


Ja som z ajurvédy vyskúšala čaje aj jeden druh kozmetiky, ktoré ďalej popíšem.


Zdroj: http://www.life123.com/health/alternative-medicine/ayurveda/index.shtml


1. Ajurvédske čaje

Sú to bylinné čaje, ktoré spĺňajú prísne kritériá na získanie certifikátov - ECOCERT,  USDA... 
Čaje sú čisto prírodné a na pestovanie rastlín neboli použité žiadne pesticídy. Jednotlivé rastliny majú blahodárny účinok pre telo aj myseľ. Sú vhodné na relaxáciu a meditáciu.
Ja som vyskúšala čaj Vitálna žena, ktorý je svojim zložením priamo určený ženám. Mimo toho zloženia má veľmi príjemnú chuť, takže ho netreba vôbec sladiť. Po každom dúšku zacítite sladké pohladenie v ústach :-).. ehm lepšie to vysvetliť neviem :-)

Existuje veľa druhov, ktoré sú chuťovo rôzne. Treba však ochutnávať, aby ste si našli práve ten Váš.

Zdroj: http://jojostruys.com/index.php/2012/05/my-ayurveda-detox/

2. Ajurvédska kozmetika

Jej bio "pravosť" si overíte jedine certifikátmi. Ale jedno viem určite. Pokiaľ je to čisto bylinný prášok, báť sa o zloženie nemusíte. Prášok sú vlastne pomleté byliny. Produkty bývaj označené, na čo a akú časť tela sú určené. Ale pokiaľ si dáte šampón na vlasy na telo, určite sa Vám nič nestane.

Ja som mala tú česť vyskúšať AMLU, ktorá je určená ako kondicionér na vlasy - použila som ju ako šampón/kondicionér. AMLA je indický egreš, z ktorého je prášok vyrobený. 

Zdroj: http://nature2health.blogspot.com/2012/06/amla-or-indian-gooseberry.html
Vzorku som dostala ešte na gymnáziu od kamarátky, ktorá sa tiež zaujímala o alternatívnu kozmetiku. Prášok mal takú šedohnedú farbu a charakteristickú vôňu byliniek. Najprv som nevedela ako si ten prášok napatlám na hlavu, ale nakoniec som ho zriedila s troškou vody. Úprimne povedané bola som veľmi skeptická - mastnotu totiž veľmi dobre zmyjú len detergenty a nie byliny. No preveľmi som sa mýlila.
Samozrejme prášok vôbec nepenil, ale prekvapivo sa s ním dobre pracovalo ( na to že som mala vlasy po pás :-)) Schválne som si nedávala už žiadny kondicionér, keďže prášok mal mať kondicionačné účinky.
Po umytí nevoňala len kúpeľňa, ale po pár minútach celý byt. Vlasy mi tiež voňali až do nasledujúceho umývania ( 2x do týždňa). Keď vlásky uschli išli rozčesať tak stredne dobre, po použití klasického balzamu by išli lepšie. Ale nebola to ani taká katastrofa. Verím, že kratšie vlasy by sa lepšie rozčesávali.
Okrem vône, pozitívne hodnotím aj hydratáciu a lesk vlasov.
Umývací rituál vlasov podstupujem 2x do týždňa, väčšinou v piatok a v utorok, alebo v nedeľu a vo štvrtok. Po AMLE sa mi vlasy zamastili ako po každom inom šampóne - po 3-4 dňoch.

Ajurvédska kozmetika sa dá zakúpiť na webovke, ktorú som pripojila vyššie.

Pekný deň želám,
                                    Džejn

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár, robia mi veľkú radosť :-)