15. augusta 2012

Hokaido

Veľmi rada varím a občas experimentujem tak som sa rozhodla občas Vám predstaviť svoj jedálniček.
Okrem toho, že Hokaido je jeden z japonských ostrovov, tak je to aj chutná tekvica (dyňa).
Pokiaľ ju nepoznáte v skratke Vám ju rada opíšem.
Ako som už spomínala je to tekvica, ktorá má oranžovú silnú šupu s oranžovou dutinou s jadierkami, ktoré prekvapivo oranžové nie sú :-)
Tekvica nevytvára také veľké plody, ako tekvica pestovaná na jadierka (priemer 10-30 cm)
Konzumuje sa aj so šupou.


Zdroj: http://www.svetluskanr.sk/foto/hokaido.jpg


Obsahuje:

  • vitamíny: A,C a vitamíny skupiny B
  • minerály: vápnik, horčík, draslík, fosfor, železo 
  • betakarotén, vlákninu
  • je vhodná pre diabetikov
Má jemnú sladkú chuť s orieškovým nádychom.
Pomáha pri tráviacich problémoch, má nízku energetickú hodnotu a je vhodná pri redukčnej diéte ( ja diéty nepodporujem :-)
Dá sa pestovať aj u nás - ako klasická dyňa, nie je vôbec náročná. A skladujeme ju na suchom a chladnom mieste.

Dnes som bola poverená uvariť Hokaidovú polievku a myslím, že to nie je až tak známy recept ani surovina, tak som sa rozhodla sa s Vami o to podeliť.
Recept je veľmi jednoduchý a rýchly na prípravu.

Potrebujeme:
2 stredné cibule, 3 mrkvy, 2 petržleny, Hokaido tekvicu, olej alebo masť, soľ, vegetu, 1 bobkový list a čierne mleté korenie






Najprv si nakrájame všetku zeleninu - cibuľky, koreňovú zeleninu ( na obrázku mám 2 mrkvy, neskôr som si všimla že majú byť tri, tak som dodatočne čistila) a samozrejme tekvicu. Na ňu si zoberte čo najväčší a najostrejší nôž, lebo sa zle krája a šupa je silná. Potom odstráňte semienka ( prípadne odložte pre budúcu úrodu) a nakrájajte ju na kostky. 


Cibuľku na oleji alebo masti ( kto čo má rád) speníme a orestujeme ju do sklovita.


Pridáme všetku zeleninu a chvíľu ju podusíme ( asi 5-10 minút).


Zeleninu zalejeme asi litrom vody a pridáme koreniny a soľ.


Celú zmes varíme do mäkka - rozvarená zelenina nie je naškodu. Po uvarení nakoniec zoberieme ponorný mixér a zmes úplne rozmixujeme na kašu. Vznikne nám hustá oranžová polievka. Možno ju podľa potreby zriediť, ale zahustiť ju veľmi neodporúčam.


Už len stačí naservírovať, prípadne ozdobiť petržlenovou vňaťou. Odporúčam do polievky (v tanieri) primiešať kyslú smotanu alebo opražiť chlieb nasucho - krutóny.

Dobrú chuť!
                               Džejn

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár, robia mi veľkú radosť :-)