29. júla 2012

Mastičky nielen pre batoľatá


Rozhodla som sa napísať menšiu recenziu na užitočné vecičky, ktoré sa určite hodia do každej domácnosti či lekárničky. Títo pomocníci Vám určite nevykradnú peňaženku a sú účinnou alternatívou. Akou alternatívou, to sa Vám budem snažiť popísať v nasledujúcich odstavcoch.

Calcium Pantothenicum (Kalciová masť)

Túto mastičku som si kúpila zhruba pred dvomi rokmi, kedy som si ošetrovala čerstvé tetovanie. A používam ju dodnes.
Masť je biela, hustá a veľmi mastná. Balená v hliníkovej tube. Žiadnu parfumáciu nemožno očakávať.
A na čo je dobrá? Okrem ošetrenia detských zadočkov :-), slúži na urýchlenie procesu hojenia poškodenej pokožky alebo sliznice. Napr.: popáleniny (aj od slniečka), ekzémy, čerstvé tetovania, opary a pre mamičky, ktoré koja. Kalciová masť pomáha tiež bojovať proti pigmentovým škvrnám na tvári. 
Nájdete ju v každej lekárni a cenovo je dostupná. Cena sa pohybuje od 2 do 3 €. Cena závidí od gramáže krému. 

Bepanthen masť

Bepanthen je dosť podobná ako kalciová masť, tiež balená v tube. Textúra krému je veľmi podobná predchádzajúcej masti. No naviac obsahuje aj vitamín B5, ktorý urýchľuje hojenie pokožky.
Použitie mastičky korešponduje s predchádzajúcim príspevkom.
Dostupná je v lekárni a cena sa pohybujem okolo 5€.

Sudocrem

To najlepšie nakoniec. Táto masť je balená v plastovom tégliku a je veľmi hustá, mastná a biela. Na použitie jej stačí máličko a je treba ju dobre rozotrieť, lebo "bieli". Paradoxom je, že nakoľko je krém dosť mastný má tendenciu vysúšať.
Výrobca Sudocrem-u uvádza, že masť je určená na všestranné riešenie kožných problémov. Má antiseptické účinky a obsahuje oxid zinočnatý.
Pomahá pri hojení drobných poranení, herpesov, oparov, zaparenín, preležanín, ekzémov, po bodnutí komárom. Vhodný je tiež na upokojenie pokožky po holení a depilácii. 
A teraz tá najdôležitejšia informácia: je účinná pri liečbe akné!
Kúpite ju tiež v lekárni a cena je asi z týchto produktov najvyššia. Ale záleží od gramáže výrobku.
60 g - vyše 3€
125 g - vyše 5€
400 g - vyše 12 €

Poznáte týchto pomocníkov? Používate aj iné všestranné krémy?

2 komentáre:

  1. No ja mám Sudocrem a mne to v celku pomohlo, vždy ked sa mi objaví niaky jebák cez noc si naniesom to a ráno to mám vysušené

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Presne aj ja to tak používam a tiež mi to pomáha :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý milý komentár, robia mi veľkú radosť :-)